Älgfrossa…


Klippte häcken – då kom älgen

Trelleborg.
Kent Rasmussen och sonen Martin höll på att klippa häcken i sitt hus i Klagstorp när de fick en ovanlig syn.

Plötsligt stod en älg framför dem. Kent Rasmussen hann fota älgen innan den sprang iväg.

För bara några dagar sen syntes en älg i vattnet i närheten av Höllviken.

Det här inlägget postades i 5584 och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Älgfrossa…

  1. Charlotta skriver:

    Det är med skräckblandad förtjusning jag läser. Jag skulle bli sååå rädd om jag såg en älg på andra sidan staketet att jag skulle springa och gömma mig och absolut inte våga fota den. 🙂

  2. gunnardeckare skriver:

    Kan tänka mig att den är ovanlig där. Här i Värmland ser vi den förstås tämligen ofta.
    Förresten en fråga: Vi besöker Söderåsen om nån vecka. Vi har gått ovanför runt ravinen och nere i den. finns det någon annan intressant stig eller vandringsled?

Kommentera

